Vandaag, 18 november, zijn de werkzaamheden aan het dak van de sacristie begonnen. Daarbij zullen de leien vervangen gaan worden, evenals het loodwerk op het dak, de goten en de hemelwater afvoeren. Het werk wordt, in opdracht van het kerkbestuur en met toestemming van het bisdom, uitgevoerd door het leidekkersbedrijf Pronk uit Warmenhuizen en begeleid door de architect Paul van Vliet. De kosten van dit project zijn opgebracht door de parochianen en de Stichting Vrienden van de Sint Urbanus. Na voltooiing van het werk aan de Sacristie, welke naar verwachting vóór de Kerst gereed zal zijn, gaan we beginnen aan de Noordgevel van de kerk. Ook daar zullen de leien, het lood en waterafvoeren vervangen gaan worden. Middels een foto-journaal zullen wij u de komende tijd op de hoogte houden van de vorderingen.

23 november:

De werkzaamheden vorderen gestaag: de leien zijn al deels vervangen. Mocht het weer zich goed houden, is de verwachting dat dit werk ergens tussen 09- en 14 december opgeleverd gaat worden. De Noordgevel zal dan begin volgend jaar aangepakt gaan worden, zodat we met de kerst geen steigers om de kerk hebben staan.

29 november:

De werkzaamheden vorderen gestaag. De leien zijn al bijna allemaal vervangen, daarna zal het nieuwe loodwerk aangebracht worden. Vervolgens zullen ook de dakkapellen geschilderd gaan worden, een en ander afhankelijk van het weer.